Email markedsføring forbliver en værdifuld og effektiv måde at nå ud til din målgruppe på. At designe en vellykket email, hvad enten det er kampagnemails eller dine email flows, så kræver det dog mere end blot at skrive en besked og dernæst trykke på send-knappen.

For at tiltrække opmærksomhed, skabe engagement og opnå dine mål i forhold til konverteringer og salg, så er det vigtigt at gøre brug af relevante og gennemførte mails. Her er nogle eksempler på typaf er emails, der kan inspirere din næste email – enten som kampagnemail eller til dit email-flow.

Velkomstemail

En velkomstemail er ofte den første mail en tilmeldt får efter at have tilmeldt sig din email-liste. Denne type email giver dig mulighed for at byde den nye tilmeldte velkommen og introducere dem til dit brand, dine produkter eller tjenester. Du kan også tilbyde en særlig velkomstrabat eller andet for at opmuntre til den første købshandling.

Fortæl om jeres produkter

Når du lancerer et nyt produkt eller en ny tjeneste, så er det oplagt med en mail om jeres nye produkt. Det er en effektiv måde, hvorpå du kan dele nyheden med din eksisterende kundebase. Sørg for at inkludere ting såsom produktets funktioner, fordele og hvordan det kan løse problemer eller gøre hverdagen lettere for modtageren.

Send fordele til dine tilmeldte

Du kan også sende email, der får dine tilmeldte til at føle sig særlige. Det kan du gøre ved at sende dem eksklusive tilbud eller adgang til forskellige medlemsfordele. Hvordan du gør netop det, er op til dig. Det kan nemlig gøres på forskellige måder, alt efter hvilken virksomhed du er. Men det kan blandt andet inkludere ting såsom tidlig adgang til nye produkter, VIP-arrangementer eller adgang til specifikke ting.

Mails til inaktive tilmeldte

Hvis du har inaktive tilmeldte på din hovedliste, kan en “genaktiverings-email” hjælpe med at vække deres interesse igen. Hvordan du specfikt gør det, kommer an på din målgruppe. Sommetider kan det hjælpe at tilbyde en rabatkode for at få dem tilbage i folden og være engageret i dit brand igen.

Fødselsdags-email

At sende en personlig fødselsdagsbesked til dine kunder er en fremragende måde at vise, at du værdsætter dem. Du kan inkludere en særlig fødselsdagsrabat eller gave for at fejre lejligheden.

Send mail ud om nyheder

Del nyheder såsom nye produkter, tidsbegrænsede tilbud, kampagner og rabatter. De skal skabe en følelse af en handling, der hurtigt skal tages stilling til, for at øge konverteringsraterne.